torsdag den 13. december 2012

Lad dig inspirere af alt og alle.....uden at skamme dig :-)

Jeg er en skovl når det kommer til inspiration.

 

 Jeg kan blive inspireret af de, måske for mange, helt åbenlyst uinteressante ting og jeg kan ALDRIG styre mit handicap. Jeg går altid i selvsving og skal have det hele, og helst i går tak!!! Kender du mon det :-)
 Hvad med en dåse flåede tomater for eksempel - fra Fakta endda?!? Jeg syntes rillerne i dåsen, dens sølv farve og ikke mindst den der dut i toppen, til at åbne skidtet med, er helt og aldeles fantastiske. Tanker som;- hvem i alverden har dog opfundet DET koncept? Finder tit vej op i mit "nysgerrighedscenter" i min hjerne, som vi jo i følge forskerne, KUN bruger ca 5 % af......hmmmmm!!!

Nåh men anyway- i dag var jeg hos marskandiseren. Jeg har købt en række nye bøger 
( eller ikke noget jeg har for vane, men NU bliver det en ny vane at gøre) og disse ny anskaffede NYE bøger, gav mig blod på tanden. Jeg skal bare SÅ meget i gang med at lave kollager og jeg fik derfor ideen at gå i genbrugeren. Hvorfor ikke? Patina og nikotin gult er bare in - ja det er sgu nærmest det nye sort, på nogle kanter. Og hvilket sted er da bedre, til at fremskaffe nikogule bøger til mine kollager?!? Kan du se ideen for dig :-)

Her er lidt om hvad min tur i byen i dag bragte med hjem. Og det jeg egentlig vil sige med det hele er. Lad dig for guds skyld inspirere af andre. Opfind ikke den dybe tallerken hver gang du skal lave noget nyt. Jeg har dog aldrig kopieret andre, men er selv blevet kopieret. Det genere mig ikke det mindste, og jeg tager det faktisk som en kompliment at nogle er SÅ inspirerede af mig, at de gider  bruge tid på at kopiere det.

Bare husk hvad Picasso sagde.

             "En god kunstner stjæler med arme og ben. En dårlig kunstner kopiere" 

Med det tror jeg at han mente, tag hvad du kan bruge og lad resten ligge. Lidt lige som det er med livet i al almindelighed. Hvis du kopiere, så hold det for dig selv. Brug det til at øve dig, til at gennemskue teknikker med og for alt i verden! Lad være med at offentliggør det. Det er SÅ dumt, og der er altid en som kender en som kender en.....som sladre. Og så er du tilgrin og opfattes som useriøs med din kunst. Skal det hænge hjemme i stuen, så giv den gas ;-)

Lad dig i øvrigt inspirere til malerier på mine hjemmesider også. De er der for det samme :-)


 
 
 Nyd min lille tosse video - og gå så selv en tur ud i verden og lad dig inspirere, så det halve kunne være nok :-)

 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære gæst. Skriv gerne din uforbeholdne mening her :-)