tirsdag den 25. december 2012

I have a dream.......

Ja, jeg ved godt det ikke lyder lige så fedt når man læser det, som når Martin Luther King stod og overbeviste milioner mennesker om, at verden kunne forandres. Må han hvile i fred......

Men jeg er jo en kreativ sjæl, og jeg er hele tiden på vej nye steder hen. Mine nyeste fettich'er ( kan man sige det i flertal?) er simpelthen collage og assamblage.

A'hvaffor nåed, sprøg du sikkert dig selv. Du får derfor lige gyldendals definition på stilarten.

"assemblage, betegner i billedkunsten en rumlig udformning af collagen ved tilføjelse til billedfladen af tredimensionale genstande som fx kasserede brugsting, maskindele, naturmaterialer o.l."

Jeg elsker dimser og dippedutter. Og især er jeg særligt glad for ting, som har en historie. Ting som man kan se har været på en lang rejse. Hvis bare de dimser kunne tale - så ville jeg gerne lægge øre til historierne.

I min evige jagt på nye sjove tiltag er jeg faldet over denne gut, som i den grad inspirer mig. Han hedder greg og han er genial.

Her er et par af hans, efter min mening, aller bedste.......
















Jeg håber at du finder ham og hans kunst lige så inspirerende som jeg gør. De måtte i hvertfald godt hænge i mit hus de der :-)

Vil du se mere, så finder du ham her.

Hav en dejlig 1. Juledag allesammen......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære gæst. Skriv gerne din uforbeholdne mening her :-)